2011/12/21

Fajitas z kurczaka

Danie to przygotowuję już któryś raz z rzędu, ale zawsze brakuje mi jakiegoś składnika aby potrawa była w 100% zgodna z przepisem. No ale przepisy są po to aby z nich korzystać i modyfikować. W podanym przepisie występuje wędzona papryka. Fajitas przygotowywałam na początku bez niej, bo jej po prostu nie miałam i stosowałam słodką paprykę w proszku. W końcu mam i danie jest zupełnie inne w smaku, więc w miarę możliwości stosujcie paprykę wędzoną. Ogólnie daniem jest proste, kolorowe, pikantne i każdy może po swojemu je komponować na talerzu.



Na 8 szt. tortilli

Potrzebujemy:
1 czerwoną paprykę
1 zieloną paprykę ( lub żółtą)
2 filety z kurczaka
1 łyżeczka wędzonej papryki
2 limetki
8 pszennych tortilli
olej (do smażenia)
oliwa z oliwek
S&P

Dodatki:
150ml jogurtu naturalnego ( lub kwaśnej śmietany)
guacamole (2 awokado, cebula, sok z limetki)
150g tartego sera
sałata lodowa

Salsa:
1/2 - 1 czerwone chilli
20 pomidorków koktajlowych
kolendra
1 limetka
S&P

Paprykę kroimy w cienkie paski, cebulę w piórka. Pierś z kurczaka również kroimy w paski. Do dużej miski wsypujemy paprykę wędzoną, sok z połowy limetki, olej, sól i pieprz. Dodajemy do miski pokrojonego kurczaka oraz paprykę i cebulę, wszystko dokładnie mieszamy najlepiej rękami. Miskę odstawiamy na bok. Rozgrzewamy patelnię grillową ( lub dużą zwykłą patelnie).
Przygotowujemy salsę. Pomidorki kroimy na ćwiartki, siekamy kolendrę (ja zastępuję ją natką pietruszki) i drobno papryczkę chilli. Wszystko wrzucamy do miseczki, dodajemy sól i pieprz, sok z limonki i oliwę z oliwek. Mieszamy.
Kurczaka wraz z papryką i cebulą oraz marynatą przekładamy na patelnie. Grillujemy około 10 min. aż kurczak będzie złoty. Mieszamy aby się nic nie przypaliło.
Tortille podgrzewamy w piekarniku lub na patelni teflonowej bez tłuszczu.
Tortille kładziemy na talerz lub do koszyka, podajemy w miseczkach: guacamole, salsę, śmietanę lub jogurt oraz drobno podartą sałatę lodową.  Kurczaka podajemy na patelni, polanego przed podaniem połówką soku z limonki.
Co do limonki, to czasami jest dość trudna do zdobycia, albo jest niedojrzała i bez soku. Ja zastępuję ją sokiem z cytryny.

Przepis ogólny pochodzi z ksiązki: "Każdy może gotować" Jamie Oliver

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz