2011/11/03

Łososiowe śniadanie

Dla wszystkich fanów śniadań wytrawnych. Tak, postanowiłam przygotować na śniadanie naleśniki z wędzonym łososiem. Trochę sceptycznie podeszłam do tego przepisu, mało kto ma ochotę na rybę na śniadanie. Cóż do odważnych świat należy ;)
Skoro śniadanie, a że była sobota, miałam mało czasu, więc szybkie ciasto na naleśniki (mąka, jajko, mleko, woda gazowana, blender), dwie małe teflonowe patelnie i ... trzeba uważać bo jak się rozpędziłam to wyszedł mi cały talerz naleśników, a naleśniki syte zjadłam 3 i podziękowałam, mieliśmy jeszcze na kolację.



Przepisu na naleśniki nie podaję, ponieważ każdy ma swoje ulubione ciasto, swoje proporcje. Jeden smaży na suchej patelni, inni nacierają papierkiem zwilżonym olejem dno patelni. Jedni mają specjalne patelnie inni tak jak ja zwykłe dwie małe teflonowe patelnie. Polecam do tego przepisu użyć właśnie takich, małych patelni średnicy talerza śniadaniowego. Wychodzą wówczas małe, zgrabne naleśniki.

Potrzebujemy:

naleśniki
200g wędzonego łososia
kubeczek twarożku, puszystego, śniadaniowego (użyłam twarożku Piątnicy, z ziołami)

Przygotowanie jest proste. Naleśnik smarujemy twarożkiem, przez środek w linii prostej układamy pasek łososia, zwijamy. Jeżeli nie będzie chciał się skleić to użyć twarożku jako kleju ;) układamy na talerzu, posypujemy szczypiorkiem.
Podajemy z kawą lub herbatą, jak kto lubi.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz