2012/09/14

Kurczak z suszonymi pomidorami

Słyszałam całkiem dobre opinie na temat przepisów aktualnie podawanych przez sieć sklepów Lidl i świetnie znanych dwóch kucharzy... Koleżanka przygotowała tartę z łososiem i zachwalała... Skusiłam się i faktycznie była tak dobra, że nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia, wszystko zniknęło... Kolejny przepis jaki wypróbowałam to kurczak z porami i pomidorami. Do tego przygotowałam surówkę z cukinii z przepisu Jamiego Olivera...Całość wyszła rewelacyjnie...




Potrzebujemy:
Kurczak
8 podudzi z kurczaka
150g suszonych pomidorów z zalewy
1 dość duży por, tylko biała część
2 ząbki czosnku
200ml jasnego piwa
1 duża cebula
1 łyżeczka suszonej bazylii
olej
S&P

Surówka
2 duże gałązki świeżej mięty
1/2 świeżej czerwonej papryczki chili
1/2 cytryny
200g młodej cukinii
1/2 kostki sera typu feta (w oryginalnym przepisie kulki mozzarelli)
oliwa z oliwek
S&P

Dodatkowo
Ryż

Proporcje podane w oryginalnym przepisie trochę pozmieniałam.
Podudzia myjemy, suszymy. Solimy, pieprzymy i obsmażamy na złoty kolor. Kiedy kurczak się smaży, kroimy w piórka cebulę oraz por w półplasterki. Czosnek rozcieramy z odrobiną soli. Ściągamy kurczaka z patelni i przekładamy do naczynia w którym będziemy piec. Nadmiar tłuszczu odlewamy do miseczki. Na patelnię wrzucamy cebulę, czosnek i po chwili pora. Smażymy około 2 minut. Suszone pomidory kroimy na kawałki. Dodajemy do pora i cebuli oraz łyżeczkę suszonej bazylii. Mieszamy i przekładamy do naczynia z kurczakiem. Do całości wlewamy piwo i odrobinę sosu z smażonego kurczaka. Całość wkładamy na 40 minut do piekarnika nagrzanego do 180C.

Zabieramy się za surówkę. Miętę i papryczkę szatkujemy bardzo drobno i przekładamy do głębszego naczynia. Dodajemy 2-3łyżki oliwy z oliwek, sól oraz pieprz, skórkę z połówki cytryny oraz wyciśnięty z niej sok. Mieszamy i smakujemy. Obieraczką do warzyw kroimy cukinię we wstążki prosto do przygotowanego sosu. Do całości dodałam ser typu feta a nie kulki mozzarelli. Feta moim zdaniem dodaje bardziej wyrazistego smaku.
Całość mieszamy dopiero 3 minuty przed podaniem całego obiadu, aby cukinia była leciutko chrupiąca.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz