2011/10/23

Kurczak w jogurtowym curry

Jesień dookoła, dziś była kolejna bitwa z liśćmi i znów ja przegrałam. Mimo, że dokładnie wygrabiłam trawniki to i tak jak wyjeżdżałam z działki leżało znów pełno żółtych liści, ehh jesień...Dzień był jednak piękny, cały czas świeciło słońce, ale jeszcze niedawno żółte słoneczniki już zamieniły się w talerze ziarenek. Tak sobie myślałam, co szybkiego zrobić dziś na obiad w kolorze jesieni: żółty,czerwony, pomarańczowy... i padło na kurczaka w sosie curry.



Potrzebujemy:

3 piersi z kurczaka (pojedyncze)
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 małe kubki jogurtu naturalnego (300g)
2 płaskie łyżki curry w proszku
S&P

Pierś z kurczaka kroimy w kostkę. Cebula też w kostkę i tak samo czosnek, tylko że w drobniej. Bierzemy wysoką patelnie. Podsmażamy cebulę lekko solimy i dodajemy czosnek na minutę. Patelnie ściągamy z kuchenki. Na patelnię wlewamy jogurt, wsypujemy curry i dodajemy koncentrat pomidorowy. Mieszamy. Dodajemy kurczaka i znów mieszamy. Odstawiamy na godzinę. Następnie pod przykryciem dusimy kurczaka w sosie przez około 30 min. W razie potrzeby dolewamy wody ale ostrożnie aby za dużo wodnistego sosu się nie zrobiło. Ja podałam z fioletowym ryżem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz