2011/10/22

Hamburgery full wypas

Kilka dni temu, Agnieszka - koleżanka z pracy, z pokoju - powiedziała, że jej mąż przygotował hamburgery, były bardzo, bardzo smaczne i najedli się po kokardę ;) Aga dzięki za pomysł na obiad, dla mojego mięsożercy idealny. Kiedy mielone są usmażone (zawsze smażę większą ilość 8 - 10szt. wówczas albo je mrożę albo zostają na kolejne dni na obiad, na kanapkę lub do pracy) przygotowanie trwa max. 20min.


Na 6 szt potrzebujemy:

3 grube kotlety mielone
6 bułek do hamburgerów ( ja kupiłam w Lidlu)
2 pomidory
ogórek (świeży, kiszony)
czerwona cebula lub cukrowa
sałata ( miałam lodową)
ketchup, majonez, sos barbecue

Na mielone jakie przygotowałam wcześniej potrzebujemy:

0,5kg mięsa mielonego ( ja miałam mieszankę z indyka i szynki wieprzowej)
1 kajzerka
1 jajko
garść grzybów suszonych, namoczonych
cebula
1 ząbek czosnku
natka pietruszki
S&P, cząber, majeranek, tymianek, papryka ostra i słodka

Zaczynamy. Namaczamy kajzerkę w wodzie po moczeniu suszonych grzybów, namoczone grzyby szatkujemy, cebula w kostkę. Rozgrzewamy patelnie, wrzucamy cebulę delikatnie solimy, dodajemy pokrojone grzyby, podsmażamy. Do dużej miski wrzucamy mięso, dodajemy jajko, namoczoną bułkę (za mocno nie odciskamy), przyprawy. Wyrabiamy wszystko na jednolitą masę. Dodajemy cebulę z grzybami i wyciśnięty czosnek. Jeszcze raz wyrabiamy, już delikatniej. Na sam koniec dodajemy poszatkowaną natkę pietruszki. Zamieszać.
Przygotowujemy talerzyk z bułką tartą oraz miseczkę z zimną wodą. Maczamy rece w wodzie, bierzemy kulke mięsa, formujemy kotleta, obtaczamy w bułce i na gorący olej.
Mamy posmażone mielone. Piekarnik na 100C lub funkcja grilla. Bułki przekroić na pół i do piekarnika aż zrobią się kruche. Wyciągamy z piekarnika i układamy wedle upodobań. Sałata, kotlet ( jeżeli są dość grube to pół, dlatego napisałam 3 szt, ale jak kto lubi), ser, sos, pomidor, ogórki itd.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz