2016/11/20

Szybki obiad: Strogonow prawie jak z przepisu Jamiego Olivera

No nie do końca trzymałam się ściśle jego przepisu, ponieważ nie miałam wszystkich produktów. Końcowy efekt i tak jest rewelacyjny. Zmiany jakie wprowadziłam to zamiast ryżu podałam kasze pęczak, nie użyłam steków tylko schabu i dodatkowo dałam suszone grzyby, które moim zdaniem do całości pasują idealnie. Nie lubię korniszonów, ale to danie jest fantastyczne. Danie z cyklu obiad w 15 minut, ja zrobiłam w 30 minut.


Potrzebujemy:
Dla 4 osób

400g schabu bez kości (w oryginale 2 steki z polędwicy wołowej każdy po 200g)
300g pieczarek (mogą być wymieszane pieczarki z boczniakami)
4-5 dużych ogórków konserwowych
2  czerwone cebule
1 pęczek natki pietruszki
1 szklanka kaszy pęczak (w oryginale biały ryż)
1/2 garści suszonych grzybów (w oryginale bez suszonych grzybów)
1-2 łyżeczki słodkiej papryki
2 ząbki czosnku
olej rzepakowy
sól i pieprz

Pęczak należy przepłukać wodą. Gotujemy go w 2 szklankach osolonej wody, na malutkim ogniu (ja na płycie indukcyjnej kaszę gotuję na poziomie 2), aż kasza wchłonie całą wodę (około 10 minut). Zostawiamy pod przykryciem.
Suszone grzyby zalewamy wrzątkiem, aby namokły i zmiękły. W malakserze kroimy na cienkie plasterki ogórki i cebulę. Przekładamy do miski, dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki, szczyptę soli i 3 łyżki zalewy z ogórków. Wymieszać i odstawić na bok. 
Na dużej patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oleju, grzyby łamiemy na kawałki, dodajemy 1/4 łyżeczkę soli oraz zmiażdżone 2 ząbki czosnku. Suszone grzyby kroimy na kawałki. Smażymy 3-4 minuty i dodajemy 3/4 odciśniętych z zalewy ogórków z cebulą (reszta będzie później wykorzystana do ozdoby) oraz 4 łyżki wody po moczonych suszonych grzybach. Mieszamy i jeszcze smażymy 3 minuty.
Schab kroimy na wąskie około 0,5cm paski, doprawiamy solą, pieprzem i słodką papryką (można dodać również ostrej jeżeli ktoś woli bardziej pikantne danie).
Grzyby z ogórkami z patelni przekładamy do miski i na tę samą patelnie wrzucamy mięso. Smażymy. Dodajemy 3 łyżki brandy i podpalamy lub czekamy aż alkohol wyparuje. Dodajemy z miski odłożoną mieszankę z grzybów i ogórków. Mieszamy. Dodajemy 4 łyżki jogurtu naturalnego i około 50ml mleka. Mieszamy i czekamy aż się zagotuje. Gotowe.

Mieszankę mięsną wykładamy na kaszę lub ryż. Całość posypujemy pozostawioną mieszanką ogórków i cebuli.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz