2012/01/03

Schab z musztardą francuską

Dawno nie robiłam kotletów schabowych. Znalazłam przepis w którym kotlety schabowe podajemy z sosem z musztardy francuskiej, cydru oraz śmietany. Trzeba uważać aby kotletów schabowych nie wysmażyć na suche wiórki bo będą niesmaczne. Sos ma wyraźny smak musztardy, delikatną słodycz cydru. Jako dodatek przygotowałam pieczone pomidorki koktajlowe oraz makaron który wymieszałam w sosie. Przygotowanie dania zajęło mi około 30min.


Dla 4 osób

Potrzebujemy:

kotlety schabowe (ja miałam 6 małych kotletów, mogą być 4 duże)
125ml cydru
75ml śmietany kremówki
1 łyżka musztardy francuskiej
około 24szt pomidorków koktajlowych
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka cukru
S&P
Dodatkowo:
makaron, gnocchi, kopytka

Rozgrzewamy piekarnik do 200C. Pomidorki kroimy na pół, układamy w naczyniu do zapiekania (wnętrzem pomidora do góry) posypujemy cukrem, solą i tymiankiem. Wkładamy do piecyka. Jeżeli mamy możliwość włączenia grilla to włączamy, albo samą górną grzałkę. Czas pieczenia, to czas przygotowania kotletów i makaronu.
Nastawiamy wodę na makaron. Rozgrzewamy olej na dużej patelni.
Kotlety musimy stłuc aby były cieńsze. Delikatnie solimy i pieprzymy. Następnie kładziemy na gorący tłuszcz. Usmażone przekładamy do miski i przykrywamy. Olej z patelni wylewamy ale jej nie myjemy, ani nie wycieramy. Stawiamy patelnie znów na ogień, dodajemy cydr i 1 min. gotujemy. Następnie dodajemy musztardę i śmietanę, dokładnie mieszamy.
Sos gotujemy jeszcze 2 min.
Mięso polewamy sosem, makaron wrzucamy na patelnie i mieszamy w sosie który został. Podajemy z ciepłymi pomidorkami wyciągniętymi z piekarnika.

Przepis pochodzi z książki Nigella Ekspresowo

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz