2011/09/23

Kurczak słodko - kwaśny

Na urodziny otrzymałam wspaniałą książkę Nigelli Lawson "Kuchnia Przepisy z serca domu" pierwszego wieczoru przejrzałam całą, a kiedy emocje opadły zaczęłam czytać i myśleć który przepis pierwszy zostanie wypróbowany. Padło na kurczaka słodko - kwaśnego. Rewelacja! Kurczak zgodnie z oryginalnym przepisem nie jest ostry, raczej bardziej słodki. Przyprawa "5 smaków" daje wspaniały efekt w połączeniu z sokiem ananasowym.Bardzo ważne, całość do przygotowania w 30 min!



Przepis dla 4 osób

Potrzebujemy:
4 udka z kurczaka
2 łyżki oliwy czosnkowej
1 czerwona cebula
2 czerwone papryki
300g kiełków fasoli (dodałam puszkę kiełków fasoli Mung)
1 łyżeczka przyprawy "5 smaków"
150g pokrojonego w plastry kasztana wodnego (pominęłam)

Sos:
2 łyżki dżemu morelowego
2 łyżki sosu sojowego
250 ml soku ananasowego
3 łyżki ketchupu
2 -3 łyżeczki octu ryżowego
sól
pieprz

W dużej patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy posiekaną cebulę i smażymy aby zmiękła. Oczyszczoną paprykę kroimy w 4cm kawałki i wrzucamy do cebuli i dalej smażymy aż zrobi się miękka.

Udka dzielimy na 3 części ( w oryginalnym przepisie należy powyjmować z kurczaka kości, ja tego nie zrobiłam i też było ok) i dodajemy kawałki do cebuli i papryki razem z przyprawą "5 smaków". Smażymy około 10 min. często mieszając.

Sos. Mieszamy wszystkie podane składniki. Musimy koniecznie go popróbować, aby smak był na pewno słodko kwaśny, wlewamy do kurczaka, przykrywamy i czekamy aż się zagotuje. Dusimy około 15min. aż mięso się ugotuje. Dodajemy kiełki fasoli i plastry kasztana wodnego. Sprawdzamy smak, dodajemy ewentualnie jeszcze soli i pieprzu, i ponownie czekamy aż się zagotuje.

Podałam z ryżem.

Smacznego ;)

Ps. Autorka w książce napisała, że potrawę można zamrozić i przechowywać w zamrażarce przez 3 m-ce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz