2012/03/07

Tort malinowy

Jak urodziny to i tort, zrobiłam dwa ale jednemu nie zdążyłam zrobić zdjęcia, a drugiemu zrobiłam na ostatnim kawałku. Przepis na tort malinowy wzięłam z tego przepisu. Wyszedł wspaniały. Co prawda nie upiekłam go w kształcie serca, tylko w zwykłej tortownicy i podwoiłam ilość składników. Ciasto nie jest przesłodzone, jest czekoladowe, bita śmietana połączona z malinami dodaje całości lekkiego kwasku. Pycha!


Tortownica średnica 23cm.
Blaty na ciasto warto upiec dzień wcześniej.
Wszystkie skladniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej.

Potrzebujemy:
Ciasto
250ml mleka
2 łyżki masła
2 łyżki ekstraktu z wanili
6 dużych jajek
380g drobnego cukru (dałam cukier puder)
175g mąki pszennej
6 łyżek kakao
2 łyżeczki sody oczyszczonej

Masa malinowa
250ml śmietany kremówki 30%
125g malin (dałam mrożone, odsączone)
1 śmietan-fix

Polewa
200ml śmietany kremówki 30%
200g gorzkiej czekolady
1 łyżka golden syropu

Zaczynamy. Do dużej miski przesiewamy mąkę, kakao i sodę, mieszamy i odstawiamy. W małym garnku podgrzewamy mleko z masłem , dodajemy ekstrakt z wanilii i mieszamy. Odstawiamy.
Do drugiej miski (lub miski przy mikserze) wrzucamu jajka, cukier i miksujemy, aż masa będzie puszysta i biała. Następnie wlewamy jeszcze gorące mleko i miksujemy. Dodajemy suche składniki i delikatnie szpatułką mieszamy.
Piekarnik nastawiamy na 170C. Ciasto dzielimy na dwie części. Tortownicę o średnicy 23cm wykładamy papierem do pieczenia. Wkładamy pierwszą część masy i pieczemy około 15-20min do tzw. suchego patyczka. Wyjmujemy i studzimy. I pieczemy drugą część, tak samo.

Masa malinowa:
Śmietanę ubijamy z fixem i dodajemy maliny, mieszamy i część malin rozdrabniamy widelcem.

Polewa czekoladowa:
W garnku umieszczamy wszystkie składniki i podgrzewamy, ciągle mieszając, aż czekolada się rozpuści i połączy z resztą składników. Ostateczny wnik to konsystencja sosu czekoladowego.

Dekoracja:
Maliny lub świeże kwiaty...

Bierzemy patere (lub duży talerz). Kładziemy pierwszy blat ciasta, na niego wykładamy masę malinową, wyrównujemy. Przykrywamy drugim blatem i lekko dociskamy. Całość oblewamy sosem czekoladowym. Dekorujemy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz